Janus-Sitarz Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
ebookpoint BIBLIO
(9)
Legimi
(1)
Forma i typ
Książki
(16)
E-booki
(10)
Dostępność
nieokreślona
(12)
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia centralna
(16)
Dział informacji
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2470)
Kozioł Paweł
(2014)
Bekker Alfred
(1676)
Vandenberg Patricia
(1164)
Konopnicka Maria
(1071)
Janus-Sitarz Anna
(-)
Kochanowski Jan
(994)
Doyle Arthur Conan
(849)
Wallace Edgar
(839)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(672)
Cartland Barbara
(641)
Shakespeare William
(580)
Dickens Charles
(568)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(563)
Słowacki Juliusz
(551)
Leśmian Bolesław
(536)
Krasicki Ignacy
(512)
Boy-Żeleński Tadeusz
(511)
Verne Jules
(509)
Krzyżanowski Julian
(463)
Orzeszkowa Eliza
(457)
Twain Mark
(447)
Kraszewski Józef Ignacy
(444)
Buchner Friederike von
(438)
May Karol
(435)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Sienkiewicz Henryk
(431)
Mickiewicz Adam
(429)
London Jack
(423)
Poe Edgar Allan
(423)
Waidacher Toni
(423)
Christie Agatha (1890-1976)
(411)
Baczyński Krzysztof Kamil
(406)
May Karl
(388)
Żeromski Stefan
(382)
Oppenheim E. Phillips
(380)
Prus Bolesław
(375)
Conrad Joseph
(369)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(362)
Brand Max
(321)
Jachowicz Stanisław
(320)
Balzac Honoré de
(318)
Czechowicz Józef
(312)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(311)
Steel Danielle (1948- )
(311)
Drewnowski Jacek (1974- )
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian
(306)
Montgomery Lucy Maud
(305)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(303)
Prus Bolesław (1847-1912)
(295)
Kipling Rudyard
(293)
Rawinis Marian Piotr
(288)
Zimnicka Iwona (1963- )
(287)
Dönges Günter
(286)
Austen Jane
(284)
Howard Robert E
(284)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Zarawska Patrycja
(280)
Ewers H.G
(278)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(276)
Shakespeare William (1564-1616)
(273)
Barca Pedro Calderón de la
(265)
Roberts Nora (1950- )
(265)
Vega Lope de
(265)
Marciniakówna Anna
(264)
Донцова Дарья
(264)
Rolando Bianka
(262)
Stevenson Robert Louis
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Калинина Дарья
(257)
Fabianowska Małgorzata
(256)
Leblanc Maurice
(254)
Baudelaire Charles
(251)
Ziajkiewicz Artur
(246)
Francis H.G
(240)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(239)
Popławska Anna (literatura)
(239)
Mattel
(238)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(238)
Goethe Johann Wolfgang von
(235)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Wells H. G
(229)
Autores Varios
(228)
Curant Catrina
(224)
Verne Juliusz
(224)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(224)
Chávez José Pérez
(222)
Alcott Louisa May
(221)
Dołęga-Mostowicz Tadeusz
(221)
Ellmer Arndt
(221)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(221)
Chotomska Wanda (1929- )
(219)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(218)
Szulc Andrzej
(218)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(6)
Kraj wydania
Polska
(14)
nieokreślony (s.l.)
(12)
Język
polski
(14)
Temat
Język polski
(7)
Literatura
(5)
Literatura polska
(4)
Edukacja polonistyczna
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Czytanie - kryzys lektury
(1)
Czytanie - przyjemność czytania
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Dialogi międzytekstowe
(1)
Dialogi międzytekstowe - w literaturze szkolnej
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Etyka literatury - a lektury szkolne
(1)
Film
(1)
Film - pomoc w interpretacji literatury
(1)
Filozofia dialogu
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia literatury
(1)
Historia
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Inność
(1)
Jednostkowienie
(1)
Język - nowej literatury
(1)
Język polski - metody nauczania i typy lekcji
(1)
Język polski - nauczanie - szkoła średnia
(1)
Kanon literacki - w szkole średniej
(1)
Kicz literacki - omawianie na lekcji języka polskiego
(1)
Krytyka literacka
(1)
Kształcenie językowe - lekcje języka polskiego
(1)
Kształcenie literackie - lekcje języka polskiego
(1)
Kultura
(1)
Lekcje polskiego - Ewaluacja, kontrola, ocena
(1)
Lekcje polskiego - typy i struktura
(1)
Lektura - aspekty etyczne
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Mit - rola w interpretacji literatury
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczyciel polonista
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
PRL
(1)
Polonistyka szkolna - a społeczeństwo informacyjne
(1)
Przekaz multimedialny - a poznawanie literatury
(1)
Społeczeństwo informacyjne - a polonistyka szkolna
(1)
Stan wojenny w Polsce (1981-1983)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wulgaryzmy - w nowej literaturze
(1)
Wykluczenie
(1)
Wyobcowanie przez inność
(1)
Żydzi
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Literatura
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty / Universitas)
Materiały konferencyjne.
Współfinansowanie: Uniwersytet Jagielloński. Wydział Polonistyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia centralna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 219529 (sygn. 37.016) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja polonistyczna wobec innego / redakcja Anna Janus-Sitarz. - Kraków : Universitas, 2014. - 304, [4] s. : ryc. kolor. ; 21 cm.
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; t. XVII)
Książka
W koszyku
Szkolna lektura bliżej teraźniejszości / red. Anna Janus-Sitarz - Kraków : "Universitas", cop. 2011. - 321, [3] s., [6] s. tabl. kolor. : il. ; 21 cm.
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; [t. 12])
Bibliogr. przy pracach.
Dział Informacji - Literatura powszechna - słowniki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia centralna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 210664 (sygn. 82(091)), 210770 (sygn. 82(091)) (2 egz.)
Dział informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4469 (sygn. 82(091)) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolne spotkania z literaturą / red. Anna Janus-Sitarz. - Kraków : "Universitas", cop. 2007. - 250 s., [10] s. tabl. kolor. : il. ; 21 cm.
(Edukacja Nauczycielska Polonisty / Universitas / red. Anna Janus-Sitarz ; t. 7)
Bibliogr. przy pracach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia centralna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 202374 (sygn. 37.016) (1 egz.)
Dział informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 720 (sygn. 37.016) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Twórcze praktyki polonistyczne / redakcja Anna Janus-Sitarz. - Kraków : Universitas, 2015. - 271, [12] s. tabl. : il. (gł. kolor.) ; 21 cm.
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Bibliogr. w j. ang. 258-260.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Twórczość i tworzenie w edukacji polonistycznej / redakcja Anna Janus-Sitarz. - Kraków : Universitas, 2012. - 397, [3] ss., [4] s. tabl. : il. (w tym kolor) ; 21 cm.
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; t. XXVI)
Bibliogr. s. 263-276. Indeks.
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty / Universitas / red. Anna Janus-Sitarz ; t. 8)
Bibliogr. przy pracach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia centralna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Dział informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3588 (sygn. 37.016) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Czytelnik dostaje do rąk książkę, w której zostały zebrane wypowiedzi krytyków literackich i badaczy krytyki, dydaktyków literatury i nauczycieli języka polskiego, teoretyków i historyków literatury. Układają się one w ciąg refleksji nad doświadczeniem lektury i otwierają przestrzeń do dyskusji o lekturze spontanicznej i profesjonalnej, o miejscu książki w świecie zdominowanym przez kulturę audiowizualną i cyfrową, o kryzysie czytelnictwa. Czytanie, bliski kontakt z literaturą, przeżywanie lektury są to doświadczenia, którymi warto się dzielić z innymi uczestnikami życia kulturalnego, czy będą to spontaniczni czytelnicy, czy uczniowie nakłaniani do obcowania z dziełami przez nauczyciela. Jak zachęcać ich do spotkań z literaturą, zarażać radością czytania i jednocześnie pogłębiać czytelnicze kompetencje? Warto kontynuować rozmowę na ten temat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czy i jak nauczyciel może przezwyciężyć uczniowską obojętność wobec książek? Autorzy artykułów zamieszczonych w tym tomie zakładają, że książka w ręku polonisty potrafi wpłynąć na postrzeganie literatury przez młodego człowieka albo w kategorii przymusu, albo ‒ świata odkryć i przyjemności. Przybliżają zatem te utwory, które mogą mieć siłę wzbudzania emocji i pobudzania myślenia o sobie, o „swoich” i „innych”, jeśli tylko nie pozwoli im się pokryć się patyną „szkolnej lektury”. Upominają się o niespieszną, wnikliwą lekturę, o nowe odczytania kanonicznych tekstów. Lektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagranicznato zbiór interesujących artykułów wybitnych badaczy i nauczycieli języka polskiego oraz kandydatów do tego zawodu. Wszyscy oni przyglądają się, jak uczą literatury inni, poszukują inspiracji do podejmowania nowych strategii czytania w rodzimych i zagranicznych pracach literaturoznawców i dydaktyków literatury. Uważnie śledzą wyniki najnowszych polskich i światowych badań, rozpoznających potrzeby i preferencje czytelnicze młodych ludzi. „Jakie utwory warto czytać na lekcjach literatury, aby rozbudzały emocje nastolatków i otwierały ich na myślenie o sobie i Innym? Jak je czytać? W jaki sposób zmieniać uczniowską niechęć do literatury? Skąd czerpać inspiracje w tym zakresie? Oto jedynie nieliczne pytania z wielu, na które czytelnik znajdzie odpowiedź (…). Jestem przekonana, że (…) tom będzie dobrze przyjęty przez szerokie grono odbiorców”. dr hab. Danuta Łazarska, prof. UP
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czy i jak nauczyciel może przezwyciężyć uczniowską obojętność wobec książek? Autorzy artykułów zamieszczonych w tym tomie zakładają, że książka w ręku polonisty potrafi wpłynąć na postrzeganie literatury przez młodego człowieka albo w kategorii przymusu, albo ‒ świata odkryć i przyjemności. Przybliżają zatem te utwory, które mogą mieć siłę wzbudzania emocji i pobudzania myślenia o sobie, o „swoich” i „innych”, jeśli tylko nie pozwoli im się pokryć się patyną „szkolnej lektury”. Upominają się o niespieszną, wnikliwą lekturę, o nowe odczytania kanonicznych tekstów. Lektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagranicznato zbiór interesujących artykułów wybitnych badaczy i nauczycieli języka polskiego oraz kandydatów do tego zawodu. Wszyscy oni przyglądają się, jak uczą literatury inni, poszukują inspiracji do podejmowania nowych strategii czytania w rodzimych i zagranicznych pracach literaturoznawców i dydaktyków literatury. Uważnie śledzą wyniki najnowszych polskich i światowych badań, rozpoznających potrzeby i preferencje czytelnicze młodych ludzi. „Jakie utwory warto czytać na lekcjach literatury, aby rozbudzały emocje nastolatków i otwierały ich na myślenie o sobie i Innym? Jak je czytać? W jaki sposób zmieniać uczniowską niechęć do literatury? Skąd czerpać inspiracje w tym zakresie? Oto jedynie nieliczne pytania z wielu, na które czytelnik znajdzie odpowiedź (…). Jestem przekonana, że (…) tom będzie dobrze przyjęty przez szerokie grono odbiorców”. dr hab. Danuta Łazarska, prof. UP
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jak - w stanie kryzysu czytelnictwa, atrofii wartości, upadku autorytetu intelektualisty i wielu przeobrażeń społeczno-kulturowych obniżających rangę lektury- -uczyć czytania? Jak temu czytaniu przywrócić dwa zanikające, a niezbędne elementy: przyjemność i odpowiedzialność Książka, przeplatając dyskurs naukowy i dydaktyczny, stara się zarówno poszerzyć kompetencje nauczyciela o przemyślenia przydatne w nauczaniu literatury, wzbogacić jego "warsztat badacza", przybliżyć refleksje teoretycznoliterackie możliwe do aplikacji w szkolnych spotkaniach z lekturą, jak i zwrócić uwagę a te aspekty filozofii edukacji, które dopominają się zmian w podejściu tak do ucznia, jak i do dzieła literackiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej